mycket och fort

I lördags blev det bio med Camilla och Marcus - vi såg Kronjuvelerna.  Den var ganska bra, ingen fullträff precis, men jag hade ju tre biljetter som jag vunnit o som behövde användas innan de gick ut....

På söndagen var det mässa i Vreta där jag läste epistel bl a. Efteråt kyrkkaffe som vanligt :)

Senare på eftermiddagen var det dags för lektion i Gävbo innan jag - lite(eller mycket)sent- åkte på styrelsemöte i Raptown.

Har som vanligt promenerat med Dolly förstås ibland genom skogspartier och ibland längs vägar verkligen jätteskönt att vara ute och gå!!
Rensa tankarna och förundras över naturen!!

Eftersom vi köpt en ny soffa blev det ju naturligtvis nödvändigt att göra om HELA vardagsrummet.... soffan är ju JÄTTESTOR o ganska mörk , så jag ville ha lite ljusare möbler i övrigt.....vitt högblank..inga problem med att hitta en hylla  och en TV-bänk  fast så ville jag ha en hylla för alla filmer..... eller det som jag trodde var alla våra filmer - vid en mer noggrann genomgång visade det sig att de som verkligen var våra inte var speciellt många...... nu står det tre stora papperskassar fulla med andras filmer och väntar på att de berörda ska komma och se vems som är vems och om de verkligen är något att spara på...fast vem slänger otecknade Turtles eller My little Pony???? När jag inte hittade hyllan jag sökte uppfann jag en med hjälp av ett antal lackhyllor från Ikea nu kan vi köpa hur många filmer som helst......

Veckan har bara försvunnit - tiden går allt fortare! I onsdags var det träff med förbönsgruppen - vi är inte så många.....men har nu blivit fyra i stället för tre och så har ju Inga-Lill, vår diakon, hand om den de söndagar hon tjänstgör.

På förmiddagen igår bakade jag bullar - faktiskt första gången i "nya" köket om man bortser från lussekatterna till förra julen....

Igår kväll återstartade jag min ridkarriär som legat i träda nästan ett år..... fick en fux, en "ny". Säkert en jättebra häst, fast den gamla fuxen var bättre.... inte tog jag några egna skrittpauser under lektionen - fast det borde man kanske gjort....gissa om jag var trött efteråt!!! Fast konstigt nog har jag ingen träningsvärk idag :)

Idag har jag en ledig dag eftersom jag jobbar i morgon.... Så nu tvättar jag för fullt och klockan 13 ska bilen åter infinna sig i Motala....verkar inte som de heller har någon kolla på vad som är fel med mina nycklar o lås...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0