Var jag går i skogar, berg och dalar

Oj, oj, oj..... nästan en hel månad borta. O inget märkvärdigt händer......

Naturligtvis promenader med Dolly  som tycker det är JÄTTEKUL med alla löv!! De tidigare så fina färgerna på träden försvinner alltmer Jag är inte speciellt förtjust i hösten..... fast efter regn ska det ju komma solsken sägs det.... 
Växthusbygget går saaakta framåt..... tyvärr är inte ritningen speciellt bra och bitarna verkar inte vara helt korrekt konstruerade.... Inte ens en sista livlina fungerade;

Sista helgen i oktober var vi hos Caroline och fortsatte hjälpa till med hennes köksbygge både Patrik och Fredrik var med och hjälpte till. Därför hans det med lite "bonusjobb" också bl a golv i "vedrummet" och under trappan. Jag hann naturligtvis vara ute i omgivningarna också  Jag han skaffa årets första tomte - till Carolines sommarstuga:

När vi åkte hem på söndagskvällen hade vi hunnit en hel del; det börjar likna ett kök nu!!  Åtmninstone delvis

Förra helgen var Rolf hos Caroline igen och byggde vidare på köket  Jag var kvar hemma. Naturligtvis blev det som vanligt en hel del hundpromenader

Träffade mamma på stan och vi gick tillsammans till pappa på kyrkogården.

Var på middag hos Lotta och Sverker och träffade kyrkoherde Graham Newton och hans fru Angela(även hon präst)vilka vi träffade när vi hälsade på vänförsamlingen i Barton-le-Clay i somras Graham längst bak, från processionen i St Albans i juni. I lördags var det sedan Graham som predikade på högmässan i Vreta.

Det blev förstås fler turer med Dolly

Dolly har också fått en ny korg...... verkar väldigt populär....

När Rolf återvände från köksbyggandet var det än mer klart

har skaffat lite nya blommor  Jag gillar verkligen snittblommor! Har nu dessutom bestämt mig för att köpa en blå orkide! Jag tyckte de var väl dyra och tidigare har jag aldrig lyckats återuppväcka någon överblommad - men nu så kanske inte syns så tydligt.......

Idag har jag varit ute på en lååång sväng i det underbara vädret vi var gaaanska långt hemifrån..... verkligen så otroligt vackert överallt när solen lyser!! vi träffade på Sanna som var ute med Kleo så mycket vakert att se och så mycket spännande att lukta på

Nu ska det sökas fler jobb.......

Kommentarer
Postat av: Linda

Promenad sällskap? / Melker :)

2011-11-09 @ 19:34:35
URL: http://Linda-the-twin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0