Morgon och Afton Allt har sin tid

Veckorna försvinner med rasande fart.... jag får allt svårare att få tiden att räcka till.....

för lite drygt tre veckor sedan var jag hos tandläkaren - inget speciellt i sig, men vägen dit..... väntade på att en buss skulle passera i Valla-rondellen - fast bilen bakom tyckte tydligen att man skulle köra ut framför bussen..... japp, jag blev påkörd! Whiplash..... bilen höll nog bättre - den var bara att köra vidare med. Tog bilnummret på min baneman o stressade vidare till tandläkaren medan jag ringde försäkringsbolaget. Sedan sker allt vääääldigt långsamt!! Jag ringde vårdcentralen och fick en tid VECKAN DÄRPÅ....hos en sjukgymnast. Efter ca en vecka kom ett papper från försäkringsbolaget om att jag skulle lämna bilen för att få ett kostnadsförslag på lagning. Ska till verkstad denna vecka....  Hos sjukgymnasten fick jag några träningsprogram som jag skulle hålla på med i två veckor - sedan skulle hon ringa, vilket inte har hänt... dessvärre får jag huvudvärk av och till - inte kul..

Dolly har hunnit bli 1 år. Därför blev det besök hos veterinär för vaccination. Passade på att bada henne det blir en väääldigt liten hund när hon är blöt... Väl hos veterinären kom dvärgbriarden fram....skulle passa på och låta dem klippa klorna eftersom hon blir ganska hysterisk när man gör det - fast jämfört med uppförandet hos veterinären är hon lugn hemma vid kloklippning....

mycket promenarande blir det förstås som vanligt - verkligen jätteskönt sätt att  komma ut och röra på sig.


Naturligtvis har det också hunnit bli en del kyrkobesök har dessutom fått förmånen att vara med i en grupp som är med en av "våra" komministrar som ska doktorera i predikan - mycket intressant!! Bl a ingår söndagens predikan om den gyllene regeln som också spelades in.

Har en del privatlektioner också, mestadels i Gävbo men har också varit i Fågelberg och haft lektion för Linda Rödin, kul-kul!!

Sedan har delar av de utflyttade, dvs Henrik, Annica, Camilla, Marcus, Patrik och Sanna, varit här och ätit kräftor. Bästa Annica medförde både svenska- och havskräftor!! (Dessutom fick vi koljafiléer - SMASKENS!!!)

Jag har börjat sy gardiner dessvärre blev det än så länge bara långgardiner eftersom jag inte fick det jag beställt.....

Lite badat har det också blivit

Det regnar väl mycket...... fast ut måste man ju i alla fall. Vi har väääldigt mycket som ska göras ute på tomten.... Nu har vi i alla fall fått hålet till poolen omgrävt och har satt ut var växthuset ska stå... Våra plommon är nu slut. I stort sett det enda fruktträd vi har värt namnet, dvs det bär frukt.... Nåja grannen har miljontals äpplen som vi ibland hjälper till att förbruka - oftast i form av äppelkaka.

Idag börjar jag på nytt.... dvs JAG SKA BÖRJA MED ETT NYTT ARBETE!! Alltså jag är kvar på samma arbetsplats som tidigare, men ska, åtminstone ett tag, få HELT NYA ARBETSUPPGIFTER!!!! Wiiiieeeee!!! Det ska verkligen bli JÄTTEKUL!!! En hel del administration, fast jag vet ännu inte exakt vad, mer än att det blir schemaläggning bl a. Vad det blir för arbetstider vet jag inte heller, mer än att det förmodligen blir ganska mycket kväll eftersom det är de tiderna de som jag ska assistera med administrationen jobbar....fast det kan det vara värt för att få roliga uppgifter och dessutom tjäna lite mer :)

Kommentarer
Postat av: Annica

Riktig kräftskiva med massa goda kräftor!

o jag menar MASSA :D

och de gick åt allihop! =)



Tack för en trevlig kväll!!

2011-09-19 @ 20:59:36
Postat av: Linda

Jag hör av mig snart, då jag och Hector är redo för mer lektioner. Måste bara hitta en lucka i mitt schema.. hmm..

2011-09-21 @ 12:05:45
URL: http://linda-the-twin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0