Efter regn kommer solsken.......

Oj-oj - att mycket nytt att ta in nu.... Jag har fortfarande inget riktigt schema på mitt nya arbete.... fast det kanske jag ska fixa själv sedan.... har börjat få lite mer grepp på vad jag ska göra, eller rättare sagt det dyker upp lite mer för varje dag.... schemahantering, med sjukskrivningar o dyl, utskrifter av olika kontrakt, introduktion om företaget för nya medarbetare, rättning av avtal..... mycket nyheter att kunna - och i morgon ska min chef vara i Stockholm hela dagen, så då måste jag fixa det själv.... liiiite svårt att hinna lära mig de drygt 40 olika medarbetarnas namn....tror inte at upprop på en arbetsplats skulle kännas helt korrekt...

Annars hinner jag inte mycket..... förutom ett antal promenader varje dag - verkligen skönt att koppla av med!! Även om vi tycks gå var för sig....

Igår var det träff i Ljungsbro för oss som ingår i Britta Olinders "predikogrupp". Hon ska doktorera i "predikan" och vi ska vara med både genom att diskutera kommande texter och svara på en del frågor om den senaste predikan. Väldigt spännande och roligt!!

Idag regnar det..... mindre roligt.... Det gäller att övertyga Dolly om att hundar TYCKER OM alla typer av väder! Det verkar dock inte gälla min hund: Tur att man kan ta henne under armen och BÄRA ut henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0